30. ledna 2012

Narozeninový dort z lásky aneb tip na Valentýna

Můj přítel měl nedávno narozeniny a jak u nás bývá zvykem, vždy ho překvapím zajímavým narozeninovým dortem. Tentokrát jsem se rozhodla pro klasiku - ve tvaru srdce. Ale zas taková klasika to nebyla, jelikož jeho náplň nebyla čokoládová, ani ořechová, ale tvarohová. Udělala jsem lehký limetkový cheescake (přeci jenom už nejsme nejmladší a těžké krémové dorty nesou následky několika týdnů..), ozdobený brusinkami (šla by použit i jahodová marmeláda, ale aplikace je určitě náročnější než olemování brusinkami :-) Ti, kdo slaví Valentýna jej můžou zkusit svému miláčkovi připravit. Určitě z něj bude mít radost, navíc láska prochází žaludkem ;-)

Jak jsem postupovala? 
Nejdůležitějším prvkem celého dortu je forma. Vybrala jsem od Tescomy s povrchem proti připečení. Měli i silikonovou, ale ta byla docela nízká, pro dort je vhodnější vybrat vyšší formu. A teď k tomu pečení. Co jsem potřebovala:

Korpus a náplň:
  • 200g sušenek (použila jsem zelené Bebe, ty mi chutnají nejvíce:-))
  • 100g rozpuštěného másla (Dr. Halíř nejlepší)
  • 3 balíčky vanilkového cukru
  • špetka skořice
  • 4 vejce
  • 200 třtinového cukru
  • 1kg tvarohu (můj oblíbený je polotučný Milko)
  • 3 lžíce limetkové šťávy

Poleva:
  • kelímek zakysané smetany
  • 1 balíček vanilkového cukru
  • 1-2 lžíce limetkové šťávy
Sušenky jsem rozdrobila na drť, můžete použít mixér, je to rychlejší a méně pracné než ruční drcení :-) Ale pozor, ať sušenky nejsou na prach, je lepší pomlít nahrubo. Následně jsem vmíchala rozpuštěné máslo, 1 balíček vanilkového cukru a skořici. Vzniklou hmotu jsem pořádně vtlačila po celém dnu formy (bez vymazání).
Formu se sušenkovým korpusem jsem dala bokem a rozehřála si troubu  na 150°C. Ve velké míse jsem si smíchala vejce, třtinový cukr a 2 balíčky vanilkového cukru. Až se vytvořila pěna, začala jsem postupně přidávat tvaroh. Pak jsem do směsi vmíchala 3 lžíce limetkové šťávy a vše dobře promíchala. Náplň jsem vlila do formy a hezky uhladila. Pekla jsem asi hodinu na 150°C. Že je náplň tak akorát poznáte, že se okraj začne malinko odlepovat od okrajů a měl by být pevný. Střed úplně tuhý nebude, ale zase by neměl téct :-)
Dort jsem pak vytáhla a nechala asi 10min. odstát. Mezitím jsem si v misce připravila polevu. Smíchala jsem zakysanou smetanu s vanilkovým cukrem a limetkovou šťávou. Po 10min. jsem nalila na dort a opatrně rozetřela. Dort jsem pak ještě vložila asi na 10min do trouby, aby poleva hezky stuhla.No a pak jsem dort nechala do rána odležet a vychladnout a pak teprve ozdobila brusinkami. Ve zdobení se meze nekladou,třeba vymyslíte ještě originálnější způsob dekorace.

Jak to ve finále vypadalo i s oslavencovými svíčkami můžete vidět na obrázku. Tak enjoy ;-)



.....budu ráda, když mi napíšete, jestli jste dort upekli a jak vám chutnal...;-)

2 komentáře:

  1. dort vypadá opravdu úžasně a to je náhoda, manželovi jsem cheesecake pekla také k jednatřicetinám :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře a názory.