18. února 2012

Dreamy breakfast bread

Již nějakou dobu jsem si hrála s myšlenkou si doma upéct svůj vlastní chléb, který by krásně voněl a křupal a především bych věděla, že v něm nejsou žádné náhražky. K odhodlání mě až přinutil příspěvek od Chez Lucie, která upekla Ruský žitný chléb podle Výzvy The Daring Bakers. Přesně o takovémto chlebu jsem snila!

Narovinu řeknu, že jsem si celý proces představovala mnohem jednodušeji. Zadělávání kvasu a pečování o něj (hlavně nezapomenout jej každý den přikrmit a stále jej mít v teple) mi vydrželo jen díky vidině křupavého chleba. Když už jsem se po 5 dnech těšila, že chléb upeču, zjistila jsem, že těsto ještě musí několik hodin kynout a po upečení chléb ještě nejméně 12hodin odpočívat. Dokážete si představit, jak moje těšení se gradovalo a prvního sousta jsem se nemohla dočkat jako první pusy po podařeném rande.

A dnes ráno konečně nadešel den "D" k velké ochutnávce. Jistě mě omluvíte, že jsem jej nevydržela pečlivě vyfotit a s prvním kousnutím nepočkala až ke stolu. Byl krásně křupavý podle mých představ, ale upřímně chuťově mi tam něco scházelo. Avšak rozpečený s čerstvým máslem a domácí marmeládou neměl chybu!




Co nejraději snídáte vy?

6 komentářů:

  1. Horké kakao, palačinky se skořicí a cukrem a k tomu horké lesní ovoce. Ale tvoje snídaně by taky stála za hřích ;-)
    Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Palačinky na všechny způsoby taky zbožňuju :-)

      Vymazat
  2. Chleba vypadá krásně. Já bych teda na ten několikadenní proces neměla nervy :-)
    Jinak já mám ráda snídaně na sladko - buď to nějaké musli s ovocem nebo nějakou tu buchtu nebo chleba s máslem a medem nebo nějakou ovesnou či jáhlovou kaši - to hlavně v zimě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kašičkám taky teď přicházím na chuť, teď u nás frčí od Sunaru s celozrnnou moukou. Vyhrála jsem ji a dcerka je na ni ještě malá, tak jsem si ji zkusila udělat s ovocem a nastrouhanou čokoládou a oblizovala jsem se! A ještě jsou v ní vitamíny a minerály pro mimi :-)

      Vymazat
  3. Já všude propaguju chleba bez hnětení (a bez kvásku) od cuketky. http://www.cuketka.cz/?p=788 Fakt doporučuju vyzkoušet, výsledek je úžasný. Na kváskový chléb se taky někdy chystám, ale až mrně trochu odroste a dá mi trochu času na takové hrátky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm díky za tip, vyzkouším. Jen bych tam dala nějakou celozrnnou mouku, tak snad se to tím nezkazí :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře a názory.