4. dubna 2012

Antiperspiranty bez hliníkových solí - jsou účinné?

Dřív jsem složení kosmetických produktů vůbec neřešila, důležitý pro mě byl efekt a to, jak mi přípravek "voněl." To se změnilo až v průběhu těhotenství, kdy mi většina věcí začala smrdět a nebylo mi lhostejné, co vpravuji do svého těla. Rozhodla jsem se zajímat, co krémy a další kosmetické vychytávky obsahují. Poličky v koupelně se mi tak postupně začali plnit přípravky s přírodními složkami a minimem chemikálií. 

Samostatnou kategorii v této oblasti tvoří antiperspiranty. Ty se snažím vybírat bez hliníkových solí, alkoholu a minimem parabenů. Né však všechny zajistí svoji funkci a spolehlivě ochrání proti nepříjemnému potu. Představím vám několik, které se mi osvědčily a naopak ty, které je lepší nekupovat. Vezmu to od těch nejhorších, které jsem vyzkoušela...

Alverde - Dry Deobalsam Sensitive (prodává DM)
Na tomto antiperspirantu se cení, že obsahuje skoro samé přírodní složky. Avšak se co se týče účinku, tak silně pokulhává. Má sice příjemnou jemnou svěží vůni, avšak po aplikaci, když se smíchá s potem, tak strašlivě smrdí. Dokonce jsem za pár hodin musela vyměnit tričko, abych se této nepříjemné vůně zbavila. Takže zbytečně vyhozené peníze...


The Body Shop - DeoDry™ Deodorant Stick Cool & Zesty (obchod v Palladiu)

Z této řady deodorantů jsem ještě vyzkoušela vůni Fresh & Floral a rozdíl jsem příliš nepoznala. I přesto, že výrobky této značky považuji za kvalitní, antiperspiranty jim prostě nejdou. Proti potu ochrání více než ty od Alverde, ale né příliš nadlouho (v parném vedru nemají šanci..) a opět smrdí a pot nepřebijí. Takže jsem jej musela v odpoledních hodinách kombinovat ještě s jinými antiperspiranty. Na zimu, kdy se tolik nepotíte, jakž takž projde, ale v létě rozhodně nedoporučuji.


Sebamed - Roll-on Balsam Sensitive (prodává DM nebo různé lékárny)
Konečně nějaký účinný a hezky voňavý antiperspirant. S tímto jsem byla opravdu spokojená. Chrání proti potu celý den, hezky svěže voní a nedráždí pokožku. Jen trička jsou malinko ulepená, ale to bych mu i odpustila. Je trošku dražší, ale investice do něj se vyplatí.
 

Bourjois Roll-On Mineral + Respect (prodává Douglas nebo různé e-shopy)
Do tohoto antiperspirantu jsem se zamilovala. Sice není 100% přírodní, ale mé hlavní kritéria splňuje. Nádherně voní a vydrží celý den. Ani se nelepí na trička, takže značka ideál :-) Jedinou nevýhodou je, že se špatně shání. Našla jsem jej jen v Douglasu a pak na nějakých e-shopech.


A co vy, máte nějaký oblíbený antiperspirant, na který nedáte dopustit? Díváte se, jaké složky obsahuje, nebo to neřešíte? Těším se na vaše příspěvky :-)

1 komentář:

  1. Díky za tip!!! Poslední vyzkouším. Od Bourjois miluju make-up "10 hodin spánku navíc", skvělý "vynález" nejen pro matky :o).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře a názory.