13. září 2013

«Recept» Narozeninový dort a makronky

Dneska jsem se Vám chtěla pochlubit s jahodovým dortem, který jsem dělala pro dceru. Byl to však první pokus a ještě ho musím trošku vyladit. Po vzhledové stránce mi totiž moc dobře nedopadl. Chuťově však byl dokonalý. Takže ho určitě ještě někdy chci vyrobit. A pořídit i jeho fotku :-) 

Připravovala jsem ho podle receptu  z apetitu a zaujal mě jednak složením, které je zcela vhodné pro děti, a druhak i jednoduchou přípravou. Takže jestli se v nejbližší době chystáte něco slavit, určitě ho taky vyzkoušejte. Třeba se Vám povede vizuálně lépe než mně :-) 

Tip: Korpusy bych udělala dva (po rozříznutí tím pádem čtyři) o co největším průměru. Ten z receptu byl celkem malý, takže když už dort děláte, zastávám názor, že by měl být opravdu velký :-) Krému z receptu vznikne opravdu hodně, mně ho dost zbylo. Když uděláte více korpusu, myslím, že to bude tak akorát. Přidat tvaroh nebo mascarpone můžete vždy. S jahodami ale nešetřete ;-)


Na rodinnou oslavu jsem ještě připravovala makronky. Ty už se povedly lépe, kdo mě sleduje na Instagramu (@mamoustylove), mohl je už vidět :-)


Postupovala jsem podle tohoto videa níže, které je naprosto blbuvzdorné. Popisuje vše krok po kroku a když postup dodržíte, určitě se vám také povedou. Jen v troubě jsem je nechala o 5 minut déle než bylo doporučováno. Jako náplň jsem použila zbylé mascarpone s jahodovou marmeládou, která ho i krásně obarvila, takže nebylo potřeba žádných chemických barviv.



Co na oslavy chystáte vy, máte nějaké své oblíbené recepty? 


Zdroj horního obrázku: apetitonline.cz

8 komentářů:

  1. Dort i makronky vypadají skvěle! Jdu si projít recept, v listopadu nás čeká oslava třetích narozenin:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Týýjo Mláděti už táhne na 3? Já myslela, že je mladší, to to utíká :-)

      Vymazat
  2. Nás čekají v říjnu narozeniny teprve první, mám v plánu nějakou variaci na cheesecake. Tak uvidíme, jak vyjde. Ty makronky vypadají slibně ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Very beautiful :) Amazing recept ;)

    I follow you beautiful blog. I hope you will follow me back and I will wait for you in my blog www.gabusiek.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you for your visit and following me.

      Vymazat
  4. mas naozaj insirativny blog.
    presla som si uz vacsinu clankov a musim povedat, ze ked raz budem mama, chcem fungovat podobne ako ty:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé tak to moc děkuji, to potěší :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře a názory.