16. října 2013

«Co se děje» Designblok '13

Úspěšnou přehlídku designu, nábytku, šperků, módy a umění jménem Designblok vám snad ani nemusím představovat. Museli byste být minulý týden mimo dosah internetu, abyste z něj neviděli ani jednu fotku a reportáž. A ano, také jsem tam byla :-) Upřímně se na něj těším každý rok a už při vstupu do těch krásných prostor, kde se v poslední době koná, jsem v euforii, jako bych rozbalovala pěkně zabalený dáreček a nemohla se dočkat až odhalím jeho obsah. 

Z šedivého města se přenesu do vizuálně nádherných prostor, kde se jen kochám. A letos jsem se kochala opravdu hodně. Zdálo se mi to, nebo tento ročník byl opravdu hodně zdařilý? Nebo jsem prostě měla více času si ho projít (vyčlenila jsem si na obcházení všech lokací 3 dny, takže jsem pokaždé měla možnost všechno vstřebat). Sice s dcerkou zavěšenou kolem krku jsem se v Kafkově domě trochu zpotila, ale i ona si v dětském koutku s nafukovacími zvířátky od Fatry pěkně zařádila a v relaxační zóně v posledním patře pěkně poválela na sedacích pytlích Fatboy. Celkově na děti bylo hodně myšleno, na nákladovém nádraží Žižkov jsem napočítala 5 míst, kde se děti mohly přijít na své (viz poslední fotka).

Zašla jsem si i na jednu módní přehlídku a to Moniky Drápalové, ze které jsem byla úplně unesená, nad jejím nadčasově a chytře řešenými modely prostě vždycky žasnu. Taky právem v neděli získala Cenu šéfredaktorů za nejlepší českou kolekci na Designbloku'13 (více si o této přehlídce můžete přečíst třeba zde).

A jaká expozice mě zaujala nejvíce a nad čím se  mi tajil dech? Bylo toho vážně hodně, měla jsem velký problém vybrat pouze pár fotek, takže tu máte ode mě celkem velkou smršť. Z fotek jsem udělala koláže, aby se sem vůbec vešly. Bylo mi líto něco z nich neukazovat. 

Velký potlesk si podle mě letos zaslouží hlavně: KDOMÁŽIDLIBYDLÍ - Jan Vacek & Martin Šmíd (z jejich X - policového systému jsem se posadila na zadek, nádhera! Taky se stali vítězem RED DOT design award 2013 v kategorii "product design"), Atelier A3B (navrhují nábytek do školek, skvělé, už i děti mají možnost si užít krásného nábytku, ty dětská sofa jsou tak roztomilá!), DuPont™ Corian® v abstraktní prezentaci od Václava Mlynáře a Jakuba Pollága ze studia deFORM (skvělý nápad zmodernizovat retro nábytek s Corianovými prvky, víc takových!), DECHEM (něžná práce se sklem, ze které vzešly nádherné věci do interiéru, ty závěsná svítidla bych chtěla mít v pokoji!), Kibik (jo jo jo, to je přesně to, co naše malé bytečky potřebují - efektivní nábytek, který využívá každého centimetru v prostoru a přitom je tak vkusný, moc chytrá řešení, dcerce do pokojíčku potřebujeme vymyslet přesně něco takového :-)), Polstrin Design (na tuto českou značku sedacího nábytku nedám dopustit, máme od nich doma sedačku a dostává mě její pečlivé zpracování, křesílka z jejích kolekce je posouvá zase dál, hrdě by se mohly prezentovat na nějakých světových veletrzích), Rony Plesl (jeho závěsné svítidlo - jedním slovem ACH), celkem překvapila i Jitona (tu bych tu moc nečekala, škoda, že jejich postel tu ležela tak smutně bez nápadu), naopak způsob prezentace šperků Zorya (plavající na vodě) oplýval velkou odvahou a náhrdelníky a pohárky z Beldafactory mě uchvátily svým precizním a čistým zpracováním, které se s noblesou vyjímaly v osvětlených skříňkách.

Teď už se pojďte podívat na fotky ;-)

KDOMÁŽIDLIBYDLÍ
Atelier A3B
DuPont™ Corian® / 
Polstrin
Färg & Blanche
Kibik
Vyrobeno Lesem
Brokis /
Jan Plecháč & Henry Wielgus
Rony Plesl
Dechem
Ľubica Kulomberová /
Industriality
Jitona /
RÜCKL CRYSTAL
Pinkabinet
Hans van Bentem /
Křehký
EDITION LIDU /
Hidden Factory
In2 + Medobedo

Vika Mitrichenko
Helena Dařbujánová

Janja Prokić /
Beldafactory
Eva Růžičková
Zorya
Belka
Novesta
Monika Drápalová
Ikony designu /
Fatra - Anna a Jerry Kozovi
Dětské koutky na Designbloku

Byli jste se na Designbloku také podívat? Co nejvíce zaujalo vás?

BTW pokud vás zajímá, jak vypadal minulý rok, koukněte sem.

4 komentáře:

  1. Já nakonec všechno nestihla, tak se aspoň u tebe můžu dodatečně pokochat. Díky za report!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem to všechno nefotila zbytečně a někdo z toho něco má :-) Hezkou kochačku!

      Vymazat
  2. Ty dětský koutky byly bezva žejo?.) My jsme teda vyzkoušely jen ty v Openstudiu ... Jinak ale dítě + Designblok moc dohromady nejdou, kdybych se tam nedostala samostatně pracovně, s Domi poboku bych neviděla skoro nic.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, moc příjemně mě překvapily :-) No my se na Nákl. nádraží museli vystřídat, se Sárou jsem dala sama jen Openstudio a stačilo :-) Taky je spousta fotek díky tomu rozmazaná, v jedné ruce Sára a v druhé foťák není moc dobrá kombinace :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře a názory.