18. října 2013

«Recept» Telecí guláš pro děti

Dneska si přijdou na své hlavně maminky, které tápou, co svým dětem uvařit, aby jim chutnalo a zároveň jim to dalo cenné látky a vlákninu. Když jsem začala dceři vařit příkrmy a dozvěděla jsem se, že by měla mít kvůli železu ve stravě i velký podíl červeného masa, celkem mi zatrnulo, protože doteď jsem s jeho přípravou neměla vůbec žádné zkušenosti. Celkově preferuji spíše bílé maso, ryby a bezmasé pokrmy a maximálně si občas někde venku dám dobrý steak. Takže poprat se s telecím, jehněčím, případně hovězím masem byla pro mě výzva. Asi nejvíce jsem si oblíbila první jmenované (telecí maso), ze kterého dělávám přírodní řízky, anebo tento guláš. Jeho výhodou je, že ho uvaříte "plný kotel" a pak porce rozdělíte do malých kelímků na uchovávání jídla a ty dáte zamrazit. Kdykoliv tak máte po ruce skvělý a rychlý oběd pro malé raubíře. Naše dcera toto jídlo zbožňuje a já mám vyhráno, že snědla celý oběd :-)


Ingredience:
  • cca 500g telecího masa nakrájeného na malinkaté kostičky (cca 1x1 cm)
  • 3 mrkve
  • 1 petržel
  • cca 5 růžiček brokolice
  • 2 brambory
  • 1 cibule nakrájené na jemno
  • 1 lžíce sladké papriky mleté
  • 1/2 lžičky mletého kmínu
  • koření pro děti (Horalka)
  • polévkové nudle
  • olivový olej

Postup:

1. Ve středním hrnci na olivovém oleji osmahněte cibulku.

2. Až cibulka zhnědne, přidejte k ní nakrájené maso, lehce orestujte (asi 1 min.), posypte ho paprikou, kmínem a zalijte vodou, aby všechno maso bylo ponořené.

3. Vařte pod pokličkou asi 20 minut a mezitím si nakrájejte mrkev, petržel i brokolici na menší kousky. Brambory nastrouhejte nahrubo.

4. Po cca 20 minutách dejte zeleninu a brambory k vařícímu se masu a podle potřeby ještě trošku zalijte vodou, aby vše bylo ponořené. Vařte 5 minut.

5. Dochuťte dětským kořením a vsypte polévkové nudle, aby se guláš zahustil.

6. Vařte dalších cca 5 minut (maso by mělo krásně měkké a rozpadat se).

7. Hotovo, ať vaším drobečkům chutná :-)


Původní recept: Varime-detem.cz.

UPOZORNĚNÍ: 
SPUSTILA JSEM SVOJE NOVÉ STRÁNKY ZDE, PŘIDEJTE SI JE PROSÍM DO SVÝCH ČTEČEK MÍSTO TĚCHTO STÁVAJÍCÍCH. JEŠTĚ TÝDEN BUDU PŘIDÁVAT PŘÍSPĚVKY I TADY, ALE PAK UŽ NOVÉ ČLÁNKY NAJDETE JEN NA MAMOU-STYLOVE.CZ. DĚKUJI :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře a názory.